Bed and Breakfast Marketing

Hugo Lingeman - de B&B specialist

Bed and breakfast marketing

Wie bij jou logeert is enthousiast. Je B&B is schoon en verzorgd. Mooie details om het je gasten extra naar de zin te maken. 

De marketing van je B&B kan diezelfde professionaliteit uitstralen. Goede vindbaarheid op internet, een prijsbeleid zonder verrassingen, professionele betaalmethoden en ook een stukje 'nazorg.' Als al die dingen kloppen maak je van je gasten je 'fans'. Die komen terug of bevelen je aan bij hun vrienden en kennissen.

Bed and breakfast starten

Een B&B runnen is niet altijd makkelijk. Zeker als je net met een B&B gaat beginnen is het soms moeilijk het enthousiasme te behouden in de wirwar van regels en zaken waar je aan moet denken. Je krijgt te maken met een aantal instanties zoals de gemeente, Waternet, KvK, Buma/Sena en bijvoorbeeld verzekeringen. 

En dan natuurlijk belangrijke vragen als: wie zijn je klanten en hoe bereik je hen? Beperk je je tot Nederlandse gasten? Wat is er nodig om ook de zakelijke markt te bereiken? Hoe maak je boekingen en hoe ga je om met annuleringen?

Maar als je al die dingen op orde hebt, kan je er veel plezier beleven: het is reuze leuk om het je gasten naar de zin te maken en doe je het goed, dan betekent het natuurlijk ook een extra inkomen.

Ervaring telt

Door de jarenlange ervaring kan Hugo Lingeman bij al dit soort vragen helpen. Het voorkomt dat je beginnersfouten maakt en helpt om een snelle start te maken met je bed and breakfast. Zo kun je snel toekomen aan datgene waar je werkelijk voor kiest: het runnen van een mooie B&B.

Professionele online diensten

En Hugo Lingeman runt samen met twee partners Stinngo, met online diensten voor het maken en onderhouden van een professionele B&B website en met een B&B kalender voor het managen van je reserveringen.

Daarnaast runnen zij samen een aantal succesvolle websites voor de promotie van B&B’s, apartments en woonboten in Amsterdam.

Hugo Lingeman

Hugo zit al meer dan 20 jaar in het B&B vak als gastheer van De Korenbloemen in Amsterdam en als ondernemer.

Hij werkte jaren in verschillende marketing functies bij de KLM, als internet consultant bij AGENCY.COM en is inmiddels meer dan 10 jaar ondernemer.